Contact
Klachten
Wij hopen dat, de jaren dat uw kind bij ons komt, naar wens zullen verlopen. Als u als ouder bezorgd of ontevreden bent over de diensten van BSO HartenTroef, is het van groot belang dat u uw zorgen op een effectieve manier kunt uiten. Wij willen u vragen de klacht op papier te zetten zodat wij de binnengekomen klachten goed kunnen registreren, en samen naar oplossingen kunnen zoeken en onze kwaliteit kunnen verbeteren.
Hieronder beschrijven we de stappen en mogelijke kanalen waar u als ouder terecht kunt met klachten over BSO HartenTroef.
.
Stappen van de klachtenprocedure
1. Wanneer u als ouder ergens ontevreden over bent, dan vinden wij het prettig dat u dit zo snel mogelijk bespreekt met de persoon die erbij betrokken is of was. Dit kan bijvoorbeeld een pedagogisch medewerker of leidinggevende zijn als het om een situatie op de groep gaat. Of een administratief medewerker wanneer het over uw overeenkomst gaat.
Komen jullie er samen niet uit of bent u niet tevreden over de oplossing? Dan kunt u een interne klacht bij ons indienen. U kunt ook direct een interne klacht indienen. Bijvoorbeeld omdat u het belangrijk vindt dat uw klacht zorgvuldig beoordeeld en geregistreerd wordt.
2. Dien schriftelijk een interne klacht in. U kunt een interne klacht indienen over:
- een gedraging van de houder, van een medewerker, of van iemand die werkt in opdracht van de houder, richting ouder of kind;
- een werkwijze of regel binnen de kinderopvangorganisatie;
- de overeenkomst tussen de houder en de ouder(s).
Vindt u het lastig om uw klacht op te schrijven of om ons te benaderen met uw klacht? Neem dan contact op met de oudercommissie of onze vertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris Flip Krajenbrink. Hij kan u helpen om uw klacht op papier te zetten.
Vertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris
Meneer L.Ph.M. (Flip) Krajenbrink
Telefoon: 0345-651433,
E-mail: f.krajenbrink@planet.nl
Post: Schoresteinstraat 2, 4158 DE Deil.
3. Bent u niet tevreden over de behandeling van uw klacht volgens onze interne klachtenregeling en/of over het resultaat na afloop? Dan kunt u ook extern uw klacht indienen. Neem hiervoor contact op met het Klachtenloket Kinderopvang. Het Klachtenloket is beschikbaar voor gratis informatie, advies en bemiddeling.
U kunt ook naar de Geschillencommissie Kinderopvang stappen. BSO HartenTroef is aangesloten bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Wanneer u bij de Geschillencommissie een geschil indient, doet zij een bindende uitspraak voor beide partijen.